Alla inlägg under mars 2008

Av Mathilda - 31 mars 2008 13:10

Igår så va vi bjudna på middag hos mina mamma. Vi skulle vara där vid ett så när klockan va halv ett så åkte vi. Precis när vi ska kör mot trollhättan ringer min lillasyster och undrar var vi är, min tanke blev bara " men gud vi ska ju inte vara där för om en halv timme, ve det". Jag sa att vi va påväg, Då började min lillebror i bakgrunden, "på väg nu!!" Då undrade jag va fan dom stressa oss för.... Jo klockan va ju inte halv ett utan halv två. Varken jag eller Jennie hade varit uppmärsamma på att vi skulle ställa om klockan.. Haha jaja vi kom alltså en timme försent och vi som tyckte att vi va ute i god tid.. Väll hemma hos mamma blev det potatis, lax och sås. Till efterrätt blev det glass,chokladsås och för dom som ville ha varma hallon..mmmm. Eftersom det snart e dax för båda mina småbröder att ta studenten så gick vi igenom en bit av mamma´s kort hög...Hahaha som vi skrattade, hittade kort på mamma när hon va i 16 års åldern.. min mamma såg alltså inte riktig klok ut men,men det va väll så man skulle se ut antar jag. Men min lillasyster jennifer tyckte tydligen inte vi hade tillräckligt roligt utan bestämmde att vi alla behövde få skratta lite.. hon tryckte in chokladsås tuben i munnen och tryckte, det slutade med att det rann chokladsås ner över hela henne och ner på bordet hahaha. Alla skrattade utaom mamma´s gubbe som vanligt. Han tyckte vi alla va omogna och barnsliga och att jennifer va äcklig... Tråkigt att man aldrig kan ha något roligt när det gäller han. Kommer ihåg för ett par årsen så va vi ute på hafsten på midsommar och nåra bekanta till oss va oxå där och mitt i allt så började mamma kasta grädde på mig och ssen startade det.. gräddkrig hahaha där skull man haft kort.. grädde överallt fast inte inne vi va ju ute på gräsmattan så det va ju inget som gick sönder.. Men gud så är han blev, sen va han sur resten av kvällen och om jag inte mins fel så blev det ett par bråk till mellan han och mig... Men vem bryr sig.. Vi hade kul det va huvudsaken. Nu e det snart dax för mig att åka och jobba (inte motiverad alls) nu blir det två kväller på raken skulle varit tre men har ju äntligen fått tid till min efterlängtade njurröngen, så på onsdag kl 11:00 kan ni ju tänka på mig, har inte en anning vad som ska hända. Men är överlycklig för att det äntligen e dax, är trött på att ha ont.. Nä nu ska jag ner till affären och hämta ut min stämplar som jag beställt..hihi. LENA jag lägger ut bilder på dom i morgon.  Kram kram alla

Av Mathilda - 29 mars 2008 09:56

På onsdag är det äntligen dax, då är det dax för röntgen.. Kl 11:00 ska vi vara på uddevalla sjukhus. Då ska dom spruta in kontrast vätska och se var den jävla stenen är och hur stor den e. Dan innan Måste jag dricka 1,5 liter och sen i två dagar efter så ska det vara 2 liter vätska per dag....  Jag som e så usel på att dricka.. Är så himla glad att det äntligen e dax, samtidigt är jag jävligt nervös.. Hur gör dom, gör det ont, hur lång tid kommer det att ta??? frågorna är många. Men är ju givetvis glad att det snart är över, är så trött på att konstant gå och ha ont och att va så jävla trött. Men detta med tröttheten har ju kommit nu det sista, läkaren jag träffade på akuten trodde ju att jag hade en infektion så det återstår att se. Ha det bästa alla

Av Mathilda - 27 mars 2008 09:48

Så i dag bar det iväg till Vattepalatset, något min son såg fram i mot..Han va uppe i högvarv innan vi kom iväg. Först va vi dock tvungna att åka till torp eftersom jag inte hade några badkläder. Jag letade efter badkläder och jennie och oliver gick för att handla fika. Sen åkte vi till nästa stopp..Trollhättan, där hämtade vi Amanda och jennifer. Oliver va så uppspelt att han knappt kunde sitta still i bilen. Väll framme ombytta, klara så började det. Vi badade och bubblade, fikade och badade ännu mer. Tyvärr så fick vi ge upp efter tre timmar för då orkade inte jag längre.. Ont och trött. Men barnen va glad ändå och det är ju huvudsaken.

Av Mathilda - 26 mars 2008 18:57

Äntligen kommer min fyra mest efterlängtade ledigdagar. Har jobbat i tre dagar nu, men allt jag helst velat göra är att vara hemma. Har mått så uselt att jag inte orkat specielt mycket. HAr känt mig så nere, det har känts precis som jag bara har lust att sätta mig ner och gråta. I gåråkte amanda till mormor för att hon idag skulle åka med sin moster och henne´s kompisar till göteborg. Hon har tydligen haft jättekul har gjort en rosa slinga i håret och tittat på kläder. Imorgon hämtar vi dom båda i trollhättan för att åka till vatten palatset. Ska bli kul har inte varit där på länge och oliver har frågat länge nu om vi inte kan åka dit. Håller oxå på att göra iordning oliver´s pirat kläder som han ska ha på sig på pirat/prinsess kalaset på lördag.. Bilder kommer så fort allt e klart. Kramizzar på er.

Av Mathilda - 24 mars 2008 17:30

Idag kom då barnen till mig, Amanda är fortfarande sjuk..feber.. tur att jennie är ledig imorgon så amanda ska få vara hemma med henne, det går ju lika bra det, värre är det med oliver, han släpper ju inte mig så jag vet inte hur det skulle gå, har verkligen inte råd att vara hemma. Nu har jag ju  varit hemma i två dar och innan där så va det tre dar. Kände att jag skulle nog ha varit hemma idag oxå, har varit helt orkeslös, så himla trött. Tur iallafall att vi hade det lungt idag. Nu ska jag sätta mig och göra ett födelsedags kort oliver ska på "piratkalas" till En tjej på dagis på lördag ,så jag ska göra ett pirat kort.. kommer tillbaks lite senare med lite bilder..

Av Mathilda - 22 mars 2008 23:23

Frida.. Upp och hoppa. Men det finns en annan låt som e väldigt bra oxå Gassen i botten. men här får ni melo låten... 

Av Mathilda - 22 mars 2008 23:20

Är ju helt otroligt frälst av henne, så otroligt snygg alltså. Glömmer aldrig när vi såg henne på Gretas i gbg.. ojoj.. Torp nästa.. yes.... Här kommer låten som va me i melo..

Av Mathilda - 22 mars 2008 22:44

Vaknade vid halv tio och hade så jävla ont, tog tablett och värmde vetekudden. Detta brukar hjälpa men idag kav det noll effekt. Allt blev bara värre och värre, jennie blev så nervös och jag fick bara ondare och ondare. Det hela slutade med att jennie ringde sin mamma och min underbarasvärmor ringde till sjukvårdsupplysningen. Vad jag har förståt så här i efterhand så "tanten" på sjukvårdsupplysningen helt oviljsam, tyckte mer eller mindre att det va väll ingen större fara med mig och att det är ju tur att jag har en njure till. Hallå jävla kärring, men visst hoppas hon får njursten någon gång och att hon får samma svar. Det värsta va att hon erkäner att hon " bör ju veta hur det är" eftersom hon jobbat som njursköterska i tjugo år, okej inte lägge att nämna det kanske. Men hon tyckte inte att det va någon större fara med mig och min svärmor fick tjata eftersom man numera tydligen måste först gå till Dagson som sen ska skicka en vidare till akuten om dom tycker att det behövs. Kl elva så fick jag en tid till dagson och jag skulle vara där kl TVÅ. Jo men det är ju bra, har bara haft fan så ont i 1½ timme så va fan kan väll lida lite till. Sa till Jennie att jag absolut inte fixar att vända till två, smärtan va obeskrivbar, eller kanske inte känndes som man skulle föda barn fast fan så mycket värre. Jennie´s mamma ringde till akuten och förklarade hur läget låg till och efter mycket om och men så fick jag komma ner på en gång. Och vi vet ju alla som någonsin varit på akuten att det kan ta en jävla tid innan man kommer in. Tur hade vi för det va bara ett nummer före och efter ett par minuter ficka jag komma in till första stoppet. Tog feber och blodtryck. Tror nog att han såg hur ont jag hade för innan jag visste ordet av det så låg jag i ett rum, och en massa olika folk sprangin och ut. En underbar voltaren spruta i skinkan, ett antal rör med blod, Jag är inte världens största fan av nålar och va evigt tacksam när allt va över, sen hade dom tydligen bestämt att dom skulle sätta en nål på handen med.... åhhh syn att det gjorde ont eller!!! Men men allt gick bra och dom gjorde det vid första försöket så ingen är gladare än jag. Jag skrek och grinade om vartannat och ville inget hellre än att smärtan skulle försvinna. efter sprutan i skinkan kunde jag inte lyfta höger ben och det sprängde som fan, men efter tjugo underbara minuter så hade smärtan nästan helt försvunnit. Det kom in en sköterska för att ta lite uppgifter och det var samma som hade stuckit mig och hon sa att det märktes att sprutan hade börjat värka för nu kunde jag ju prata.. haha. Sen så va det 2½ timmes olidlig väntan, slumrade till lite då och då och tror nog att jennie slummrade till lite i stolen oxå, inte konstigt hon hade ju bara sovit fyra timmar. Klockan gick så olidligt sakta och jag blev bara hungrigare hade ju inte ätit på hela dagen. Men äntligen så kom läkaren och hon kände och klämde och lyssnade. Fick ett recept på andra tabletter och så skulle hon skynda på min njurröntgen, alla prover va bra förutom urinprovet, men det visste jag redan innan att det skulle vara eftersom det inte var bra sist heller. Hon sa oxå att jag hade troligen hade en infektion oxå men dom skulle skicka iväg en urinodling och vad det något så skulle dom höra av sig.. Äntligen så fick jag lämna akuten. Henke jennie´s lillebror kom och hämtade oss eftersom jennie´s pappa hade kört ner oss. Det blev hem till svärföräldrarna och däe blev det efterlängtad mat, sen gick jag och la mig i deras säng och sten somnade. Vaknade av att jennie kom in och sa att vi skulle åka hem... hemma ännu mera sova, va helt slut, så klockan halv åtta steg jag upp ur sängen och nu sitter jag här. Jennie har åkt för att jobba och snart e det dax för sängen igen. Hoppas att jag slipper ha så här ont igen orkar verkligen inte.. Kram på er alla

Ovido - Quiz & Flashcards